Her hikâye bir yolculukla başlar. Ya biri yola çıkar yeni yerlere giderdi ya da yeni birinin yolu bizim köye düşerdi. Büyüklerimizden dinlediğimiz ne varsa hepsi bir yolculuğun sonucuydu. Bizim hikâye de öyle başladı.
Aslı öğretmen doğu görevini icra etmek üzere hiç
bilmediği köye doğru yola çıktı. Yeni öğretmen olmanın sevinciyle evinden
uzaklaşmanın hüznü ve bilmediği yere gidecek olmanın verdiği kaygı hepsi bir
arada genç öğretmeni oldukça tedirgin ediyordu.
Önce şehir merkezine ardından ilçeye ulaştı.
Görevli olduğu köye günde sadece bir otobüs bulunduğu için ilçe terminalinde
saatlerce bekledikten sonra köye ulaştı. Muhtar, Aslı öğretmeni karşılamaya
geldi ve kendisine yardımcı oldu.
ÇOCUKLARLA
TANIŞMA
Aslı öğretmen ertesi gün heyecanla okula gitti.
Sınıfa girince öğrenciler öğretmenlerini baştan aşağıya süzdüler. Uzun boylu,
geniş omuzlu öğretmen pantolonun üzerinden dizine kadar uzanan çizmeleriyle
hepsinin dikkatini çekti. At kuyruğu bağladığı saçlarıyla zaten geniş olan
alnını iyice ön plana çıkaran Aslı öğretmenin gösterişli takıları da çocukların
ilgisini bir hayli çekti o gün.
Aslı öğretmen, Merhaba çocuklar, derken, O da
sınıfı iyice inceledi. Üstü başı pek de düzgün olmayan, saçları dağınık,
üşüdükleri ise her hallerinden belli olan öğrencilere kendisini tanıttı.
O gün hayat bilgisiyle derse başladılar. Hayat
bilgisinin önemi ve anlamı üzerine konuştular. Aslı öğretmen, Hayat bilgisi
dersinin yaşamımızda çok etkili olduğunu da vurguladı ve ilk ders böylece bitti.
Gel zaman git zaman köylüler öğretmeni çok sevdiler, Aslı öğretmenin disiplinli ve kuralcı oluşu çocukların akademik başarısını olumlu etkiledi. Veliler hem başarılı hem kararlı oluşunu çok sevdiler. Aynı zamanda sıcakkanlı oluşuyla, herkesle iyi anlaşmasıyla da gönülleri fethetmiş bizim öğretmendi.
ASLI ÖĞRETMEN
EVLENİYOR
Köylüler öğretmeni bir beyefendi ile tanıştırdılar. İkisi de okumuş, kültürlü, bilgili diye düşünmüşlerdi. Burak Bey, ilçede çok sevilen bir doktordu. Sakin, kendi halinde, ağır başlı birisiydi. Aslı öğretmenin enerjisini çok beğenirdi. Öğretmen hanım da doktor beyin tane tane konuşmasından efendi duruşundan etkilenmişti. Sonunda törenler, kutlamalar eşliğinde evlendiler.
ECE
Aradan yıllar geçti. Çocukları Ece tam 7 yaşına
geldi. Aslı öğretmenin öğrencisi oldu. Ece hafif tombul, orta boylu, aynı
babası gibi ağır ağır hareket eden, teneffüslerde dahi oyun oynamak yerine sıra
arkadaşıyla sohbet eden bir çocuktu. Annesi kendisini kontrol edemeyip sürekli
Ece'ye kızıyordu. Hızlı düşün, hızlı cevapla, hızlı yürü gibi uyarıların ardı
arkası kesilmiyordu.
Haftalar, aylar, yıllar birbirini kovaladı. Ece üniversiteye
başladı. Annesi, kendisine benzemediği için Ece'yi suçlamaya, eleştirmeye devam
etti. Nasıl olur da hayat bilgilerimi kullanamam diye içi içini yese de ne
zaman Ece'yi bir iş yaparken görse, onun yavaşlığına ve istediği gibi
yapamayışına katlanamıyordu.
Ece'nin yatağının düzeninden yemeğine, ütülerine
kadar her şeyiyle kendisi ilgileniyordu. Ne zaman Ece bir işi yapsa kendisi
tekrar bozup tekrar yapıyordu.
Ece okulu bitirince, kendi birikimiyle ona iş
kurdu ve orada çalışmasının onun için daha iyi olacağına karar verdi. Ece'yi
kendi uygun gördüğü adayla evlendirdi. Ama tabii evine yakın oturması şartıyla.
O evin düzeninden yemeğine yine her şeyiyle kendisi ilgileniyordu.
Ailesiyle görüşmek dahi istemiyordu. Aslı
öğretmen hiçbirine anlam veremiyordu. Her şeyi kendisi için düşünüp düzenlediği
halde onca imkânı kendisine verdiği halde nasıl olur da çocuğu hayatta başarılı
olamaz üstüne üstlük nankörlük yapıp ziyaretlerine dahi gelmezdi... Ona hiçbir
annenin yapmadığı kadar iyilik yaptım, bildiğim her şeyin en iyisini yaptım
yoksa hayat bilgilerim beni yanılttı mı diye düşünüp durdu. Oysa iyi hatta çok
bir anne olmuştu ne yaptıysa çocuğunun iyiliği için yapmıştı. Ve sonuçlar hiç
istediği gibi olmamıştı.
LIFE SCIENCE
Every story begins with a
journey. Either someone would set off and go to new places, or someone new
would find their way to our village. Everything we heard from our elders was
the result of a journey. That's how our story began, too.
THE JOURNEY
Teacher Melanie sets out for
a small eastern village she does not know at all to fulfill her duty. The joy
of being a new teacher, the sadness of moving away from home, and the anxiety
of going to an unfamiliar place all made the young teacher extremely uneasy.
She first reached the city
center and then, after a difficult journey, reached the town. Since there was
only one bus a day to the remote village where she was assigned, she was able
to reach the village after waiting for hours at the district terminal. The
headman came to meet the new teacher and helped her.
MEETING THE NEW STUDENTS
Teacher goes to school with
excitement the next day. When they enter the classroom, students look at
Melanie from head to toe. The tall, broad-shouldered teacher attracts
everyone's attention with her boots that reach his knees over her trousers.
Melanie’s flashy jewelry, which highlighted her already wide forehead with her
hair tied in a ponytail, also attracted the attention of the children that day.
As she said "Hello,
kids" Melanie inspected the class thoroughly. She introduced herself to
the students, who were not well-dressed, their hair was messy, and it was
obvious that they were cold.
That day, the lesson started
with life sciences. They talked about the importance and meaning of life
science. Mealanie also emphasized that the Life Sciences course is very
effective in our lives, and thus the first lesson ends.
TEACHER'S INTEGRATING WITH
THE VILLAGERS
After some time, the
villagers like Melanie very much. The new teacher’s discipline and rulemaking
positively affects the academic success of the children. Parents respect how
successful and determined she is. She
wins everyone's hearts with his warm-heartedness and getting along well with
everyone, too.
MELANIE TEACHER IS GETTING
MARRIED
The villagers introduce the
teacher to a gentleman. They match that they were educated, cultured and
knowledgeable. Mr. Whittaker is a very popular doctor in the district. He is a
calm, composed, dignified person. He also likes the teacher's energy very much.
Melanie was also impressed by the doctor's clear speech and gentlemanly
stance.
REGINA
Years have passed. Their
daughter Regina just turned to 7 years old. She also became Melanie’s student.
Regina was a slightly chubby, medium-height child who moved slowly, just like
her father, and chatted with her deskmate instead of playing games, even during
breaks. Her mother could not control herself and was constantly angry with Ece.
Warnings like "think fast, answer fast, walk fast..." were constant.
Weeks, months, years
followed and Regina started university. Her mother continued to blame and
criticizeher because she did not look like her attitudes. As being
heartbroken as a mother, Melanie
kept wondering why she could not use her life sciences on her own daughter,
whenever she saw Regina doing something, she could not stand her slowness and
inability to do things as herself..
Melanie thought she had to
take care of everything with Regina.
From making her bed to cooking and ironing. Every time Regina did
something on her own, Melanie would disrupt it and do it herself.
Regina finished school,
Melanie started a business to Regina It was Melanie not Regina who decided that
it would be better for her to work there. Melanie also arranged a marriage to
Regina to the candidate she deemed suitable. But of course, provided that they
lived close to his house. Melanie still took care of everything from the order
of the house to the food.
Time flew by like water. In
this lost life, Regina could neither manage her job nor her marriage.
Regina didn't even want to
see her family. Melanie could not understand any of it. How could she not be
successful in life, even though she thought and arranged everything for Regina
and gave her all the opportunities, and on top of that, she was ungrateful and
wouldn't even come to visit them?
She kept thinking, "I
did her a favors like no other mother had done, I did the best of everything I
knew, or did my knowledge of life mislead me?"
However, she was a good,
even a great mother.
Whatever she did, she did
for the good of her child. And the result was not what she wanted.
İfade edişinden farklı kişilikler olduğu ve uyum sorunu olduğu anlaşılıyor anlatım güzel herkes sizinkini olamaz olmak zorunda değil bunun bilinci ile karşınızdaki kişiyi değerlendirmeniz dikkate almanız gerekir.
YanıtlaSilGüzel bir öykü insan kendi öyküsünü bırakıp başka öyküye karışınca sonuç ecenin mutsuz hayatı gibi oluyor.
YanıtlaSilHayat benim istediğim gibi olsun herkes benim gördüğüm bildiğim şekilde yetişsin. Benim bildiklerim en doğrusu. Zannediyor insan ama O farklılıklarımız aslında zenginliğimiz.
YanıtlaSilElinize sağlık, güzel yazı
YanıtlaSilGüzel bir konuya temas edilmiş.Gerçekten de öğretirken de öğrenebilmeli insan, kendini geliştirememek büyük problemlere yol açabiliyor
YanıtlaSil